Járási informatikai tanulmányi verseny Nyomtatás
2017. január 06. péntek, 15:14
2016. november 22-én a Szentesen a Hódmezővásárhelyi SZC Pollák Antal Szakgimnáziumában rendeztük meg az általános iskolák felső tagozatosai számára kiírt Pollák Antal járási informatika versenyt.

 

A verseny igen közkedvelt a tanulók között, így idén is közel 50 tanuló nevezett az iskolai fordulók után.
A verseny fő céljának tekintjük, hogy lehetőséget biztosítsunk az informatikai ismeretek egységes versenykeretek közötti mérésére. Ezen túl az informatikában tehetséges diákok számára lehetőséget teremtünk a megmérettetésre és a pályaorientációjuk elősegítésére. Ettől az évtől kezdődően fontos célként fogalmaztuk meg, hogy a kor követelményei alapján történő informatikai tehetséggondozás folyamatát is elősegítsük.


A verseny kategóriái megegyeztek az évfolyamokkal, de a feladatsorok az 5-6. és 7-8. évfolyamon azonosak voltak.
A feladatok szerkezetét a következőképpen alakítottuk ki. Voltak benne reprodukciós és irányított feladatok, meghatározott szempontok szerint. Feladatlapok online kitöltése (változatos feladatrendszerrel, különböző feladattípusok felhasználásával). Önálló keresőmunka eredményeként elkészítendő komplex feladat, továbbá egyéni kreativitást igénylő feladat és/vagy szövegértésen alapuló komplex feladat.


A versenyfeladatok az alábbi programok ismeretét követelték meg:
•    Windows 10 operációs rendszer, Paint
•    Microsoft Office 2013 programcsomag
•    Prezentáció készítéséhez Prezi/PowerPoint
•    Internetes böngésző (Chrome, Internet Explorer)

A versenyt minden nevező iskolában egy iskolai forduló előzte meg. Az itt legjobb teljesítményt nyújtó tanulókat nevezte a szaktanár a járási versenyre.


A járási versenyen az 5-6. osztályosoknak 90 perc alatt kellett a három feladatot megoldaniuk. Az első feladatsort E-learning segítségével Moodle rendszerben oldották meg a tanulók. Ebben a tesztben az IKT - és az algoritmizálási alapismereteikből adtak számot. A második feladatként rajzolási és szövegszerkesztési tudásukat kellett megmutatniuk. A riói olimpia kabalafiguráját kellett megrajzolniuk egy felirattal. A harmadik feladatban az interneten való keresési jártasságaikról adtak számot. A feladatok itt ismét az olimpia köré szerveződtek. A kérések alapján megismerhették az olimpia történetét, híres olimpia személyiségeket, de ezen túl szűkebb lakóhelyük, Szentes járás legismertebb olimpikonjairól kerestek információkat. Többek között azt is, megtudhatták, hogy kit is ábrázol a Sportszelet csokoládé diszkoszvetője.


A 7-8. osztályosoknak már több tudásról kellett számot adniuk. Itt már öt feladat szerepelt a feladatlapon, így több idő, 120 perc állt rendelkezésükre. Az első feladat szintén az olimpiához kapcsolódott, de már komolyabb keresési feladattal kellett megbirkózniuk. A feladatokban, például a GPS koordináták és útvonaltervezés is szerepelt.  Számukra is készült e-learning teszt is, ahol szintén az IKT ismereteiket és az algoritmizálási képességeiket mutathatták meg, a korosztályi sajátosságaikat figyelembe vevő feladatokon keresztül. Harmadik feladatként, Sztanó György szentesi paralimpikonról, a városi újságban megjelent cikkét kellett, szövegszerkesztő szoftverben meghatározott szempontok  szerint reprodukálni. Negyedik feladat, egy új feladat volt a versenyen. Itt a tanulók a modern technológiai ismereteikről adtak számot. Elsősorban a mobil kommunikációs eszközökre és azok használatára vonatkozott a kérdéssor, ami szintén felhőalkalmazásban használatos teszt segítségével oldottak meg.  A feladatlapon szereplő ötödik kérdést pedig még a verseny előtt el kellett készíteni. A prezentáció szoftverét a diákok maguk választották meg. Ebben az évben Charles Simonnyi eddigi élete és munkásságát kellett minél színesebben érdekesebben bemutatni a tanulóknak.

A feladatsorokat a járási- és a Pollák Antal szakgimnázium munkaközösségei állították össze. A Moddle feladatsort Niethammer Zoltán, a grafikai feladatot Geráné Révész Gabriella. A szövegszerkesztési feladatsort a Szentesi Élet cikke alapján Csernákné Kiss Ildikó.
Internet keresés feladatsort az 5-6. évfolyamon Virágos Zoltán, míg a 7-8. évfolyamon    Papp Sándor. A prezentációs feladatot Lucza László, míg az új feladatsort, a Technológiák nevet viselőt pedig Pásztor Zoltán készítette el.
   
A feladatokat Fekete György és Pásztor Zoltán a Pollák Antal Szakgimnázium tanárai javították ki, munkájukat egy volt diákjuk és versenyzőjük, aki jelenleg már informatikusként dolgozik, Bánfi Csabának segítette.
Köszönet munkájukért.

2016. december 14-én az alábbi eredmények lettek kihirdetve:


A díjkiosztóra meghívott tanulók nagy meglepetésére a díjakat Sztanó György, a rendező középiskola paralimpikonja adta át. (Az erőemelés versenyszámban lett a 2016-os Riói olimpián nyolcadik helyezett.)

A versenyt helyi számítástechnikával foglalkozó vállalkozások támogatták.
Köszönjük a verseny fő támogatójának a segítséget:
METALCOM csoportnak és a többi támogatónak!

 

Képek:

 
IWIWTwitterFacebookMyspace bookmark