A rendezvény célja az volt, hogy a diákok játékos formában ismerkedjenek meg a robotok világával, és kreatívan mutassák be elképzeléseiket a jövő technológiáiról.
A versenyre, amely három részből állt, 2–3 fős csapatok jelentkezhettek.
Első rész – Tudáspróba
A résztvevők egy robotismereti tesztet töltöttek ki, amely felmérte tudásukat a robotok működéséről, feladatairól és érdekességeiről. Ez a forduló nemcsak a tudást, hanem a logikus gondolkodást is próbára tette. Itt derül ki, kik a legokosabb „gépszívű” diákok!
Második rész – Kreatív kihívás
A diákok ezután egy rajzot vagy animációt készítettek a következő témában:
„Képzeld el a jövő robotját! Milyen feladatot látna el az iskolában?”
A műveket Paintben vagy más rajzoló- és animációs programokban alkották meg – MI használata nélkül. A színes és ötletes munkák között leginkább a tanulósegítő robotok tűntek fel.
Harmadik rész – Versírás
A harmadik feladat során a csapatoknak egy rövid, 4–6 soros verset kellett írniuk a robotokról az alábbi szavak felhasználásával: csillag, szív, szél, varázs, játék. A diákok fantáziája ezúttal is szárnyalt, és számos szép, ötletes költemény született.
Eredmények és élmények
A legkreatívabb és legötletesebb megoldásokat a zsűri díjazta. Ebben az évben a versenyt Mácsai Zétény és Szűcs Konrád nyerte meg.
A diákok visszajelzése szerint a rendezvény nemcsak szórakoztató, hanem tanulságos is volt, és sokan kedvet kaptak a robotika további felfedezéséhez.
A szervezők köszönetet mondanak minden résztvevőnek a lelkes munkáért és a kreatív ötletekért!
A verseny sikeres lebonyolításában Geráné Révész Gabriella tanárnő és Lucza László tanár úr aktívan részt vett.
|