Adott leckéhez tartozó kérdések minimális száma
Ha egy lecke egy vagy több elágazási táblázatot tartalmaz, a tanárnak általában be kell állítania azt a paramétert. Ennek az értéke a kérdések számára vonatkozóan egy pontszám kiszámításához valamilyen alsó határt állít be. Ugyanakkor nem kényszeríti a tanulókat arra, hogy a leckében ennyi kérdést meg is válaszoljanak.
Ha például ezt a paramétert 20-ra állítja be, akkor azzal biztosíthatja, hogy a pontok megállapítása úgy történjék, mint ha a tanulók legalább ennyi kérdéssel foglalkoztak volna. Vegyük alapul azt az esetet, amikor egy tanuló egy leckének csak egyetlen - mondjuk, 5 oldalt tartalmazó - ágával foglalkozik, és minden ehhez kapcsolódó kérdést helyesen válaszol meg. Ilyen esetben ezután úgy dönt, hogy befejezi a leckét (feltételezve, hogy ez a lehetőség rendelkezésére áll a "felső szintű" elágazási táblázatban, ami célszerű feltételezésnek mondható). Ha ez a paraméter nem lenne beállítva, pontszáma 5-ből 5, azaz 100% lenne. Mivel viszont a beállítás ez esetben 20, pontszáma 20-ból 5-re, vagyis 25%-ra lenne csökkentve. Egy másik tanuló esetén, aki az összes elágazást bejárja és - mondjuk - 25 oldalra ellátogat -, és kettő kivételével az összes kérdésre helyes választ ad, a pontszáma 25-ből 23 lenne, tehát 92%.
Ezen paraméter használata esetén a lecke nyitó oldalán valami alábbihoz hasonló szöveg szerepelhet:
Ebben a leckében legalább n kérdéssel meg kell próbálkoznia. Ha kívánja, többel is próbálkozhat. Ha viszont n kérdésnél kevesebbel próbálkozik, pontszámának a kiszámításakor a rendszer abból indul ki, hogy Ön n próbálkozást vett igénybe.
Az "n" a paraméter tényleges értékét jelenti.
Ha ez a paraméter be van állítva, a tanulók értesülnek arról, hogy hány kérdéssel próbálkoztak és hánnyal kell még próbálkozniuk.