A verseny célja az, hogy elsősorban az általános iskolák tanulóinak lehetőséget adjon az algoritmikus gondolkodás fejlesztésére motiváló módon. A robotprogramozás és a vizuális programozás elsajátításával a gyerekeket a saját absztrakciós szintjükön vezeti be a programozás világába. A verseny lehetőséget ad a gyerekeknek a programozási ismereteik és képességeik összehasonlítására. Segítséget ad a tanároknak a tehetségazonosításhoz és a tehetségfejlesztéshez a tematika meghatározásával.
A verseny tárgya, követelményei:
• programozási alapismeretek,
• az általános iskolai korcsoportokban az Imagine Logo vagy Scratch programozási nyelv alapvető elemei (teknőcgrafika sokszínű alkalmazásai, egyszerű animációk készítése),
• a középiskolai korosztály számára az Imagine Logo vagy a Python teknőcgrafikai nyelvi elemeinek ismerete, rekurzió, listakezelés,
• rendszerszemléletű feladatmegoldás, algoritmusok kidolgozása, megvalósítása számítógépen.
Az első fordulóban egy projekt jellegű feladatot kellett a tanulóknak megoldaniuk számítógépen, amely tartalmazott egy egyszerű teknőcgrafikai és összetettebb (mozaik, fraktál készítési) feladatokat, valamint az általános iskolai korcsoportokban egyszerű animációkészítési feladatokat is.
A területi fordulóban a versenyzőknek 3-6 kisebb programot kellett megírniuk Logo, Scratch vagy Python nyelven. Tanulóinknak a választott programozási nyelve a Scratch volt.
A versenyről bővebben lehet olvasni: http://logo.inf.elte.hu/
Az intézményből az alábbi tanulókat várják a döntőbe:
· Dósai-Molnár Zalán (8. évfolyam)
· Hingl Zsombor (8. évfolyam)
Felkészítő tanáruk: Lucza László.
Az országos fordulóra 2025. április 12-én (szombaton) kerül sor, helyszíne az Eötvös Loránd Tudományegyetem Informatikai Kara.
Gratulálunk és további sok sikert kívánunk!
|