A verseny célja az, hogy elsősorban az általános iskolák tanulóinak lehetőséget adjon az algoritmikus gondolkodás fejlesztésére motiváló módon. A robotprogramozással és a vizuális programozással kezdve a gyerekeket a saját absztrakciós szintjükön vezeti be a programozás világába. A verseny lehetőséget ad a gyerekeknek a programozási ismereteik és képességeik összehasonlítására. Segítséget ad a tanároknak a tehetségazonosításhoz és a tehetségfejlesztéshez a tematika meghatározásával.
A verseny tárgya, követelményei:
informatikai és programozási alapismeretek,
a Logo, Python vagy Scratch programozási nyelv alapvető elemei (teknőcgrafika sokszínű alkalmazásai),
rendszerszemléletű feladatmegoldás, algoritmusok kidolgozása, megvalósítása számítógépen.
A területi fordulókat az OGPV regionális versenybizottságai rendezték.
A területi fordulóban a versenyzőknek 3-6 kisebb programot kell megírniuk Logo, Scratch vagy Python nyelven.
A versenyről bővebben lehet olvasni: http://logo.inf.elte.hu/
Csongrádon a Batsányi János Gimnáziumban megrendezett területi fordulón elért pontszám alapján Hingl Zsombor 7. évfolyamos tanuló országos döntőbe jutott. (A választott programozási nyelve a Scratch volt.)
Felkészítő tanára: Lucza László
Az országos döntő az Eötvös Loránd Tudományegyetem Informatikai Karán kerül megrendezésre 2024. április 13 -án.
Gratulálunk és sok sikert kívánunk!
|